Hier staat een overzicht van veelgestelde vragen over Ans en de mogelijke oplossing(en). Deze lijst zal regelmatig aangevuld worden.
Staat de informatie die je zoekt niet in de screensteps artikelen?
Staat jouw vraag over Ans er niet bij?
Werken de gegeven oplossingen niet?
Neem dan contact op met de ITF Servicedesk ([email protected]).
- Er is nog geen inleveropdracht klaargezet in Ans
Hoe zet ik een instuuropdracht in Ans klaar?
- De inleveropdracht is klaargezet, maar er staat nog geen toetsafname open in Ans
Stap 2: Instuuropdracht klaarzetten.
- Er is nog geen link tussen Brightspace en Ans
Hoe kan ik een instuuropdracht/scriptie in Ans koppelen aan de opdrachtpagina in Brightspace?
- Een student is nog niet gekoppeld aan de cursus in Ans
1. Ga in Ans onder Vak naar je cursus en ga naar het tabblad Leden.
2. Klik op Studenten.
3. Controleer of de student voorkomt in de lijst studenten.
Staat de student er niet tussen? Dan kan deze nog niets inleveren. Neem dan contact op met de Servicedesk.
Je kunt de toetsafname langer open zetten voor een beperkte groep studenten:
Hoe zet ik een bijzondere verplichting klaar voor een beperkte groep studenten?
- Er zijn wel cijfers gegeven, maar de cijfers zijn nog niet vastgesteld en naar SPIL gestuurd
Hoe stuur ik de cijfers van bijzondere verplichtingen naar Spil?
Zodra het label "vastellen cijfer bijzondere verplichting" is gebruikt of de "beoordeel-knop" wordt het cijfer direct naar SPIL gezet. Het cijfer staat dan nog niet direct in Studiepad, gaat in ieder geval 1 nacht, maar soms een paar nachten overheen.
- De verkeerde volgorde tussen cijfer geven en naar SPIL sturen is gebruikt.
Soms wordt er een foutje gemaakt in de volgorde en wordt eerst op de "beoordeel-knop" geklikt en wordt daarna pas echt het cijfer gegeven in Ans. Dan komt het cijfer NIET in SPIL (en dus niet in Studiepad). Dus EERST cijfer geven in Ans DAARNA cijfer vaststellen en doorsturen naar SPIL.
Hoe kan ik een bijzondere verplichting in Ans nakijken en beoordelen?
Hoe stuur ik de cijfers van bijzondere verplichtingen naar Spil?
- Studenten die contractonderwijs volgen krijgen geen cijfer in SPIL.
- Zijn alle stappen in de goede volgorde gedaan, maar er komen toch geen cijfers door? Neem dan contact op met de Servicedesk en vermeld daarbij om welke cursus(run) het gaat, om welke toets en wat het studentnummer is van de student die geen cijfer heeft.
Een verkeerd aangemaakt toets onder "vak" in Ans kun je niet zelf weggooien. Stuur een mail naar de Servicedesk met daarin de gegevens van je cursus en welke toets je weggegooid wilt hebben. Zij kunnen de toets wel weggooien.
Controleer of je de groepen op de juiste manier hebt aangemaakt in Brightspace (met het juiste prefix).
Hoe kunnen groepen in Brightspace automatisch overgezet worden naar Ans?
Groepen waar studenten in zitten in Brightspace worden bijna direct overgezet naar Ans. Lege groepen worden pas in de nacht overgezet. Heb je de groepen op de juiste manier aangemaakt in Brightspace, maar komen ze nog steeds niet in Ans? Neem dan contact op met de Servicedesk.
- Er staat nog geen toetsinzage open voor de opdracht
Hoe zet ik Toetsinzage klaar voor een bijzondere verplichting?
- Studenten weten niet waar hoe ze in Ans bij de feedback komen
Waar kan ik de resultaten en terugkoppeling op mijn ingestuurde opdracht in Ans vinden?