DLWO Docent

Veelgestelde vragen over Ans

Aangepast op

Hier staat een overzicht van veelgestelde vragen over Ans en de mogelijke oplossing(en). Deze lijst zal regelmatig aangevuld worden.
Staat de informatie die je zoekt niet in de screensteps artikelen?
Staat jouw vraag over Ans er niet bij?
Werken de gegeven oplossingen niet?

Neem dan contact op met de ITF Servicedesk ([email protected]).

Waarom kunnen studenten hun opdracht niet inleveren via Ans?
De inleverdatum van mijn inleveropdracht is verlopen, hoe kan het inleveren voor een aantal studenten een week verlengen?

Je kunt de toetsafname langer open zetten voor een beperkte groep studenten:
Hoe zet ik een bijzondere verplichting klaar voor een beperkte groep studenten?

Waarom zien studenten hun cijfer niet in Studiepad?
  • Er zijn wel cijfers gegeven, maar de cijfers zijn nog niet vastgesteld en naar SPIL gestuurd
    Hoe stuur ik de cijfers van bijzondere verplichtingen naar Spil?

    Zodra het label "vastellen cijfer bijzondere verplichting" is gebruikt of de "beoordeel-knop" wordt het cijfer direct naar SPIL gezet. Het cijfer staat dan nog niet direct in Studiepad, gaat in ieder geval 1 nacht, maar soms een paar nachten overheen.
  • De verkeerde volgorde tussen cijfer geven en naar SPIL sturen is gebruikt.
    Soms wordt er een foutje gemaakt in de volgorde en wordt eerst op de "beoordeel-knop" geklikt en wordt daarna pas echt het cijfer gegeven in Ans. Dan komt het cijfer NIET in SPIL (en dus niet in Studiepad). Dus EERST cijfer geven in Ans DAARNA cijfer vaststellen en doorsturen naar SPIL.
    Hoe kan ik een bijzondere verplichting in Ans nakijken en beoordelen?
    Hoe stuur ik de cijfers van bijzondere verplichtingen naar Spil?
  • Studenten die contractonderwijs volgen krijgen geen cijfer in SPIL.
  • Zijn alle stappen in de goede volgorde gedaan, maar er komen toch geen cijfers door? Neem dan contact op met de Servicedesk en vermeld daarbij om welke cursus(run) het gaat, om welke toets en wat het studentnummer is van de student die geen cijfer heeft.
Ik heb een verkeerde toets aangemaakt, hoe kan ik die weggooien?

Een verkeerd aangemaakt toets onder "vak" in Ans kun je niet zelf weggooien. Stuur een mail naar de Servicedesk met daarin de gegevens van je cursus en welke toets je weggegooid wilt hebben. Zij kunnen de toets wel weggooien.

De groepen die aangemaakt zijn in Brightspace, staan niet in Ans?

Controleer of je de groepen op de juiste manier hebt aangemaakt in Brightspace (met het juiste prefix).
Hoe kunnen groepen in Brightspace automatisch overgezet worden naar Ans?

Groepen waar studenten in zitten in Brightspace worden bijna direct overgezet naar Ans. Lege groepen worden pas in de nacht overgezet. Heb je de groepen op de juiste manier aangemaakt in Brightspace, maar komen ze nog steeds niet in Ans? Neem dan contact op met de Servicedesk.

Waarom zien studenten hun feedback niet in Ans?
Vorige Handleiding Hoe kunnen secties in Brightspace automatisch overgezet worden als groepen in Ans?
Volgende Handleiding Hoe maak ik een opgave aan in een itembank?